Kundtjänst

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Vi gör alltid vårt bästa för att du som kund ska känna dig riktigt nöjd. Under de olika flikarna här på allra.se finns information om våra tjänster samt vanliga frågor och svar. Hittar du inte vad du söker är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi finns här för att göra det enkelt för dig!

Ring oss

0771 174 174

Måndag-torsdag: 08:00-17:00
Fredag: 08:00-16:00

Sociala medier

Facebook

Besök oss i sociala medier

Besök oss

Besök oss

Sveavägen 24-26, Stockholm

 

Vanliga frågor och svar

Allmänna frågor

Kan jag byta lösenord till Mina sidor?

Du kan byta lösenordet genom att logga in, använda funktionen 'Glömt mitt lösenord' eller genom att ringa kundtjänst på 0771-174 174. 

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

De personuppgifter vi hämtar in om dig är nödvändiga för att vi ska kunna administrera dina tjänster, fullgöra våra avtalsförpliktelser och tillgodose de önskemål du har som kund. Läs mer under Om Allra, Legal information.

Jag har tappat bort min faktura, hur gör jag för att betala?

Du kan alltid se dina fakturor om du loggar in. Har du förlorat ditt lösenord eller av andra anledningar inte kan logga in, ring kundtjänst på 0771-174 174 så hjälper vi dig. Du kan även maila kundtjanst@allra.se.

Hur gör jag vid adressändring?

Om du vill kontrollera vilken adress vi har till dig kan du kontakta vår kundtjänst på 0771-174 174 eller kundtjanst@allra.se. Du kan också logga in på ditt konto. Där kan du även ändra adressuppgifter.


Frågor om försäkringar

Hur kan jag betala mina försäkringar?

Du kan betala dina försäkringar månadsvis via autogiro eller med årsfaktura. För att registrera ett autogiromedgivande loggar du in och lägger in ditt kontonummer. Har du förlorat ditt lösenord beställer du enkelt ett nytt i Logga in-menyn överst på sidan. Skulle du ha problem att logga in, ring kundtjänst på 0771-174 174 så hjälper vi dig. 

Jag är osäker på om skadan omfattas av försäkringen.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från den dagen avtalet ingicks. För personförsäkring är ångerrätten 30 dagar och räknas från det att du som kund får kännedom om att försäkringsavtalet börjat gälla. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0771-174 174. Har du då redan betalat försäkringen betalar vi tillbaka hela beloppet.

Vad är ett prisbasbelopp?

Med prisbasbelopp avses det prisbasbelopp som fastställts enligt Lag om allmän försäkring och som gällde för januari månad det år skadan inträffade. Prisbasbelopp går även under benämningen basbelopp och inom försäkringsbranschen är flera ersättningar kopplade till prisbasbeloppet. Prisbasbeloppet är kopplat till konsumentprisindex vilket innebär att ersättningarna behåller sitt värde vid en förändring av den allmänna prisnivån.


Frågor om lån

Hur ansöker jag om ett lån via er?

Lämna in din intresseanmälan på sidan Lån här på allra.se så ringer våra låneförmedlare upp dig. 

När får jag mina pengar?

När banken har mottagit ditt skuldebrev tar det ungefär 2-5 bankdagar innan de betalar ut pengarna. Har du frågor kring utbetalning, ring banken på deras kundservice alternativt ta kontakt med din rådgivare.

Blanketter och reklamation

Blanketter

Skadeanmälan

Här har vi samlat skadeanmälningsblanketter för våra försäkringar. Är du försäkrad med Allra Betalskydd och vill söka ersättning, eller har du frågor om ersättning inom Allra Best Doctors? Kontakta kundtjänst på 0771-174 174, chatt eller kundtjanst@allra.se

Skadeanmälan Allra Tandvård
Skadeanmälan sjukskrivning Allra Trygghetsförsäkring
Skadeanmälan arbetslöshet Allra Trygghetsförsäkring
Skadeanmälan Premiepensionsförsäkring
Skadeanmälan vid cancer Efterlevandeskydd + 


Förmånstagarförordnande

Här hittar du förmånstagarförordnande för våra livförsäkringar. Har du frågor, kontakta gärna kundtjänst på 0771-174 174, chatt eller kundtjanst@allra.se.

Förmånstagarförordnande Premiepensionsförsäkring
Förmånstagarförordnande Efterlevandeskydd +

Klagomål och reklamation

Det viktigaste vi har är våra kunder. Därför är vi angelägna om att få veta om du är missnöjd med oss och vår målsättning är att bemöta alla synpunkter så fort som möjligt.

I första hand ber vi dig kontakta vår kundtjänst på 0771-174 174.

Är du fortfarande missnöjd efter ha varit i kontakt med vår kundtjänst ber vi dig kontakta aktuellt bolags klagomålsansvarige enligt följande:

Allra Försäkring AB: Jessica Jabbour. Du når henne på 0771-174 174 eller genom mejl till klagomal@allra.se

Allra Finans AB: Jessica Jabbour. Du når henne på 0771-174 174 eller genom mejl till klagomal@allra.se

Allra Pension AB: Andreas Bjerke. Du når honom på 0771-174 174 eller genom mejl till andreas.bjerke@allra.se

Inom Allra-koncernen ska ett ärende med anledning av ett klagomål hanteras skyndsamt. Om inget svar kan ges inom 14 dagar ska den klagande inom denna tid informeras om hur handläggningen fortskrider, orsaken till tidsutdräkten samt när ett ställningstagande kan förväntas.

Konsumenternas bank-och finansbyrå

Skulle du efter kontakten med oss ändå vara missnöjd, kan du alltid vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå. Det är en opartisk instans som ger konsumentupplysning och information i frågor av finansiell karaktär.

Box 242 23
104 51 Stockholm
0200-22 58 00

Allmänna reklamationsnämnden

Det går också att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden eller att få frågan prövad i allmän domstol.

Box 174
101 23 Stockholm

Kontaktformulär


Om du skriver in ditt personnummer så kan vi hjälpa dig snabbare

Här finns vi

Stockholmskontoret

Stockholm

Visa karta

Gävlekontoret

Gävle

Visa karta

Luxemburg

Luxemburg

Visa karta